Streetwise Event Promotions
Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel
Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel

Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel

Vraag:

Fonds Slachtofferhulp is een (relatief) onbekende maatschappelijke organisatie, die zich ten doel heeft gesteld slachtoffers van misdrijven, rampen en ongevallen te helpen en waar mogelijk te werken aan preventie.

Aan SEP is gevraagd een concept te ontwikkelen waarmee de naamsbekendheid wordt vergroot en tegelijkertijd het merk geladen met een duidelijke en aansprekende inhoud. Tevens dient met de actie het maatschappelijk draagvlak te worden vergroot door donateurs en sympathisanten te werven.

Aanpak:

Streetwise Event Promotions is aan de slag gegaan met de volgende ingrediënten:

Het spel:

Speciaal voor Fonds Slachtofferhulp werd het spel “Heb jij je ogen in je zak zitten” ontwikkeld. Op drukke locaties worden passanten uitgenodigd het spel te spelen. Deelnemers proberen bij vrienden waardevolle spullen uit de zakken te hengelen. Bij succes wordt een “tinkle alarm” verdiend. Tijdens het spel steekt de deelnemer zijn of haar hoofd door een fotobord. Op het fotobord zie je de achterzijde van een persoon en de tekst: “ik heb mijn ogen niet in mijn achterhoofd zitten”. Door het spel te spelen wordt het onderwerp ‘slachtofferschap’ en de doelstellingen en activiteiten van FSH op luchtige manier weergegeven.

Spinn-offs

Zoals ook bij alle andere acties van SEP levert de actie tal van bijkomende positieve resultaten zoals groei in het social mediaverkeer, free publicity in (lokale) kranten en ook niet onbelangrijk:  vergunningen door gemeentes en evenementenorganisaties worden wegens positieve bijdrage eerder afgegeven. Zo stond SEP met deze actie zelfs op de moeilijk verkrijgbare locatie voor Amsterdam CS!

Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel
Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel
Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel
Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel
Fonds Slachtofferhulp zakkenrolspel