Streetwise Event Promotions
Share if you CARE
Share if you CARE

Share if you CARE

Care Nederland verstrekt noodhulp aan de allerarmsten die getroffen worden door natuurrampen en conflicten.

Aan SEP werd gevraagd een concept te ontwikkelen ter vergroting van de naamsbekendheid, waarmee tevens het maatschappelijk draagvlak wordt vergroot door structurele steun van nieuwe donateurs  en social media sympathisanten.

Aanpak:

Streetwise Event Promotions ontwikkelde voor CARE Nederland de 'Share if you Care' dansfotomachine. Bezoekers worden uitgenodigd een aantal uitgesproken foto’s van zichzelf te laten maken die achter elkaar worden gezet tot een grappig dansfilmpje. Het filmpje komt in een overzicht in de huisstijlkleuren en voorzien van logo van CARE en het kan gedeeld worden via Social Media.

Spinn offs

Zoals bij het merendeel van de acties van SEP levert de actie tal van bijkomende positieve resultaten, zoals groei in het social mediaverkeer, free publicity in (lokale) kranten en ook niet onbelangrijk:  vergunningen door gemeentes  en evenementenorganisaties worden wegens de positieve maatschappelijke  bijdrage eerder afgegeven. Na het succes van deze actie op muziekfestivals is in de vijf grote steden vergunning gevraagd om deze actie ook op pleinen in stadscentra te realiseren. Hier werd positief op gereageerd, waardoor spontaan kleine evenementen in de stadscentra ontstonden.

Share if you CARE
Share if you CARE
Share if you CARE
Share if you CARE
Share if you CARE